Wat is je mailing list waard? Een rekenmethode

...

contentmarketinginstitute.com

Alle contentmarketeerst staan onder druk om ROI te laten zien. De (gedeeltelijk helaas mythologische) meetbaarheid van online marketing geeft daar ook reden toe. Maar veel van de waarde van contentmarketing zit, net als bij reclame, in lange termijn-effecten en 'zachte' marketingwaarden zoals naamsbekendheid. Het is heel moeilijk om die op een betrouwbare manier te koppelen aan je bottom line.

Af en toe waagt er toch iemand een poging en als die iemand Robert Rose van Content Marketing Institute is, ben ik geneigd om even de tijd te nemen om het stuk te lezen. Met zijn Audience Valuation Engine heeft Rose een model gebouwd dat een financiële waarde toekent aan je e-mailbestand. Op die manier kun je bepalen of je investeringen in content voldoende rendement laten zien.

Laat me maar weten wat je ervan vindt.

The Value of Brand Audiences in A Post-Digital World...

Je bent nu geabonneerd op boukevlierhuis.nl
Goed bezig! Doorloop de checkout om alle premium content te lezen.
Error! Abonneren lukte niet, want de link was niet geldig :-(
Welkom terug! Je bent nu ingelogd.
Error! Inloggen lukte niet :-( Wil je het nog een keer proberen?
Yessss! Je account is geactiveerd. Je kunt nu alle content bekijken.
Error! Je Stripe-checkout is niet goed gegaan.
Geregeld! Je betaalinformatie is aangepast.
Error! Betaalinformatie aanpassen is niet gelukt :-(