Content Gap-analyse: gebruik de concurrentie voor betere #SEO

...

semrush.comSEO = content. Daar hoeven we niet meer over te discussiëren. Maar, zoals bij alles in contentmarketing, hangt de effectiviteit van je content af van hoe slim je met die content omgaat. Een 'content gap-analyse' is een analyse van de contentprestaties van je concurrenten. Je brengt in kaart waar je beter bent, maar vooral ook waar je nog voorbij gestreefd wordt. Ik had nog 2 goede artikelen hierover in mijn leeslijst staan. Eentje van SEMrush, dat (logisch, voor een bedrijf dat SEO-tools verkoopt) wat meer op de technische kant ingaat. En eentje van Emerce, waarin Steven van Vessum van ContentKing iets breder op het onderwerp ingaat en ook social media erbij betrekt.

Deze artikelen laten zien dat contentmarketing weliswaar een art maar ook een science is. Door systematisch naar de data te kijken kun je veel beter inschatten in welke content je moet investeren. Happy hunting!

'Content Gap analyse: waar laat je steken vallen?' op Emerce 'Steal Your Competitors’ Traffic with Content Gap Analysis' op het SEMrush blog...

Je bent nu geabonneerd op boukevlierhuis.nl
Goed bezig! Doorloop de checkout om alle premium content te lezen.
Error! Abonneren lukte niet, want de link was niet geldig :-(
Welkom terug! Je bent nu ingelogd.
Error! Inloggen lukte niet :-( Wil je het nog een keer proberen?
Yessss! Je account is geactiveerd. Je kunt nu alle content bekijken.
Error! Je Stripe-checkout is niet goed gegaan.
Geregeld! Je betaalinformatie is aangepast.
Error! Betaalinformatie aanpassen is niet gelukt :-(