• Skip to content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Home
  • Over
  • Diensten
  • Kennis & tools
  • English
  • Contact

BOUKEVLIERHUIS.NL

Advies en strategie in contentmarketing

  • Contentstrategie & SEO
  • Creatie & Inspiratie
  • Data & Analytics
  • Proces & Technologie
  • Het Grote Verhaal
You are here: Home / Algemeen / Startup Boost 2016: er gebeuren dingen in Zwolle

Startup Boost 2016: er gebeuren dingen in Zwolle

20/04/2016

Zwolle contentmarketingHoewel ik tegenwoordig een gemeente verderop woon blijf ik zijdelings betrokken bij de community van Zwolse ondernemers. Is die dan zo superbruisend? Nou, nee. Hoe veel ik ook van Zwolle hou, ik ga niet beweren dat de innovatieve ondernemersgeest nou enorm door de straten klotst. Maar er gebeuren wel dingen.

De wereld is ook wel veranderd sinds ik naar Zwolle kwam. We zijn overspoeld door een golf van online marketing, content en social media, de crisis heeft een geboortegolf aan ZZP’ers gebaard en de noodzaak om te innoveren en flexibel te zijn is nog nooit zo groot geweest. Dat geeft, ook in het wat gezapige Zwolle, de impuls tot andere manieren van ondernemen en samenwerken.

Koffie, websites en co-working

Een goed voorbeeld daarvan is Tim Vogt. Een koffiehandel en een internetbureau waren voor hem niet genoeg, dus begon hij een co-working space. Zijn doel? ZZP’ers, bedrijven en startups bij elkaar brengen in een werkomgeving die aanzet tot creativiteit en samenwerken. Zo ontstond Krachtstroom, een onderneming die nog een beetje in de opstart zit, maar die volgens mij heel succesvol gaat worden.

Startup Boost

Tim is iemand die heel diep in de materie van start-up ondernemen zit en het is dan ook niet zo gek dat hij meteen ook begint met het organiseren van startup-events. Op 26 mei ontvangt hij op zijn verdieping aan de Drijbersingel Gerhard van der Bijl (technologiestrateeg bij Wehkamp.nl) en Mare Straetmans (directeur van het startup-programma van de Rotterdamse haven, PortXL).

Maar, heb ik eigenlijk wel iets met start-ups?

Werk je bij een groot bedrijf, ben je ZZP’er of ben je ambtenaar? Dan zou je zomaar kunnen denken dat startup-bijeenkomsten iets zijn voor programmeurs in oude t-shirts en dus niet voor jou. Gedeeltelijk is dat ook waar. Zelf ben ik ook meer freelance-huurling dan ondernemer en meer schrijver dan techie. Zelfs mijn nieuwe venture Creative Communicators is tot nu toe meer een samenwerkingsverband tussen freelancers dan een startend bedrijf dat echt draait om een nieuw idee (hoewel daar in de nabije toekomst wel eens verandering in zou kunnen komen). Ik voel me in ieder geval (nog) niet echt een entrepeneur. Aan de andere kant ben ik wel altijd bezig met nieuwe ideeën en om mijn product (mijzelf) steeds opnieuw uit te vinden.

Vragen, luisteren, waarde bieden

Door steeds te luisteren naar wat klanten vragen en notie te nemen van wat ze waarderen en waar ze minder interesse voor hebben leer ik waar ik waarde kan bieden. En dus geld verdienen. Want dat is de volgorde. Making money is just a result, zoals Simon Sinek het zegt. Het gaat erom dat je een product bedenkt dat bij jouw markt past en zo blije klanten produceert. Ik heb dus heel veel sympathie voor het start-up gevoel. Het zoeken naar het perfecte product. Het gevoel dat je in permanent beta bent. Het gevoel dat iedere dag dat je met je bedrijf bezig bent een kans is om het weer anders en nog beter te doen. Dat vereist creativiteit. En laat creativiteit nou juist iets zijn dat ruimschoots aanwezig is in het startupwereldje. Bovendien vind ik het echt een traktatie om rond te hangen met jonge, enthousiaste mensen met ideeën en inspiratie.

Ga de mentaliteit opsnuiven

Zelf ben ik er niet de 26e. Ik doe dan samen met Fleur voor Creative social media vanaf het Congres Klachtrecht Nieuwe Stijl in Utrecht. Maar ik zou iedereen van harte aanraden om langs te gaan bij Krachtstroom en een beetje startupmentaliteit op te snuiven. Ook – of juist – als je geen ondernemer bent.

Misschien ook interessant:

  • Waarom ik meer wil zijn dan een tekstschrijverWaarom ik meer wil zijn dan een tekstschrijver
  • Dit zijn de contentmarketing-trends in 2018Dit zijn de contentmarketing-trends in 2018
  • Working Out Loud: wat het is en wat het met marketing te maken heeftWorking Out Loud: wat het is en wat het met…
  • Digital marketing in het onderwijs: het blijft zoekenDigital marketing in het onderwijs: het blijft zoeken
  • Solarz: risico is de kern van marketingSolarz: risico is de kern van marketing
  • Zo genereer je leads op Facebook en InstagramZo genereer je leads op Facebook en Instagram

Delen = fijn!

  • Twitter
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Google
  • Pocket
  • Email
  • Print

Filed Under: Algemeen, Eigen blogs Tagged With: marketing, ondernemen, website

Het Grote Verhaal: gratis mailmagazine

Privacyverklaring

Ik gebruik je gegevens om je mijn maandelijkse magazine te sturen.

Reader Interactions

Primary Sidebar

Gratis Het Grote Verhaal

Elke eerste donderdag van de maand up to date vakkennis, nieuwe inspiratie en praktische tips voor contentmarketing en online communicatie.

Privacyverklaring

Ik gebruik je gegevens alleen om je mijn maandelijkse magazine te sturen.

Nieuwste blogs

Je kunt de ontwikkelingen in contentmarketing niet bijhouden. En dat is niet erg.

16/11/2018

facebook advertenties google SEA campagne marketeer marketing

Gaat je advertentiecampagne live? Zorg dat je deze 7 dingen op orde hebt!

16/10/2018

Omnichannel en social media: twee interviews

03/10/2018

Ben jij klaar om een inspirerend leider te zijn?

09/08/2018

agile contentmarketing

#Agile #contentmarketing: een korte geschiedenis en 12 tips

12/07/2018

Tags

twitter download social media bloggen strategie inspiratie marketing contentmarketing boek analytics ondernemen google linkedin data facebook cms audit contentstrategie website wordpress adverteren user experience seo migratie online marketing schrijven copywriting cta landingspagina conversie ai

Categorieën

  • Contentstrategie & SEO
  • Portfolio tekst voor user interfaces
  • Algemeen
  • Portfolio training
  • Portfolio SEO anno nu
  • Portfolio advies & strategie
  • Portfolio webteksten
  • Van het web
  • Portfolio
  • Portfolio data en analytics
  • Data & Analytics
  • Creatie & Inspiratie
  • Proces & Technologie
  • Eigen blogs

Footer

Rubrieken

  • Contentstrategie & SEO
  • Creatie & Inspiratie
  • Data & Analytics
  • Proces & Technologie
  • Het Grote Verhaal

Hoofdmenu

  • Home
  • Over
  • Diensten
  • Kennis & tools
  • English
  • Contact
  • LinkedIn
  • Twitter

Maandelijks Het Grote Verhaal

boukevlierhuis.nl · K.v.K. 08194364000 · Algemene voorwaarden · Privacyverklaring

loading Cancel
Post was not sent - check your email addresses!
Email check failed, please try again
Sorry, your blog cannot share posts by email.