Display advertising is nu echt dood. O, wacht...

...

De adblockalypse zit eraan te komen! Of toch niet? Sinds Apple aankondigde dat iOS 9 de mogelijkheid zou krijgen om advertenties uit de browser te weren klinkt er niets dan doem op de advertentieblogs. Maar is het echt zo erg?

Dit slimme, evenwichtige stuk van Justin Fox op Bloomberg, relativeert de zaak een beetje. Het internet tuttert rustig voort, concludeert Fox nuchter:

What there hasnt been is an actual apocalypse. The Internet trundles on. Online ads are delivered, a few people even look at them. Thats partly because the iOS change targets the Safari browser; the majority of users who consume media on smartphones via social networks and other apps arent affected. Its also because this is just another skirmish in what has been a long-running war.

Dat er diepgaande veranderingen plaatsvinden in hoe het publiek zich verhoudt tot reclame-uitingen is een feit, volgens Fox. Wij contentmensen hadden dat al begrepen. Advertenties moeten beter. Advertenties moeten content worden die mensen graag zien.

Leest allen deze redelijk briljante column.

Lees verder op bloombergview.com

Image courtesy of bloombergview.com...

Je bent nu geabonneerd op boukevlierhuis.nl
Goed bezig! Doorloop de checkout om alle premium content te lezen.
Error! Abonneren lukte niet, want de link was niet geldig :-(
Welkom terug! Je bent nu ingelogd.
Error! Inloggen lukte niet :-( Wil je het nog een keer proberen?
Yessss! Je account is geactiveerd. Je kunt nu alle content bekijken.
Error! Je Stripe-checkout is niet goed gegaan.
Geregeld! Je betaalinformatie is aangepast.
Error! Betaalinformatie aanpassen is niet gelukt :-(